Blog - System - brak

Wyświetlono rezultaty 1-9 z 9.

Lekcja z zabijania

10-10-2012 12:20
15
Komentarze: 13
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Lekcja z zabijania
Tak się ostatnio złożyło, że wpadły mi w ręce almanachy Portalu z cyklu "Graj...". Wyczytałem w nich całą masę rzeczy. Jedne były genialne, inne po prostu ciekawe, a z niektórymi kompletnie się nie zgadzałem. Za to wszystkie bez wyjątku naładowały mnie po uszy przeróżnymi inspiracjami, oraz sprowokowały do tego, aby zacząć coś robić. Ba, przyswojone informacje zaległy mi w głowie tak mocno, że dosłownie nie mogłem przez nie usnąć przez kilka nocy z rzędu, bo co chwila pojawiał się jakiś ciekawy pomysł na wykorzystanie tych wszystkich trików i wskazówek. Dziś chciałbym dać, choć mały upust tym...

Arsenał Mistrza Gry, część 2

01-10-2012 12:11
13
Komentarze: 1
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Arsenał Mistrza Gry, część 2
Pierwsza część tego wpisu cieszyła się sporym zainteresowaniem, nawet mimo tego, że zwierała jedynie kilka typowych sztuczek, które Mistrz Gry może wykorzystać na sesji. Dziś chciałbym rozszerzyć tą listę o kilka kolejnych pozycji wśród, których znajdzie się między innymi uciążliwy Bohater Niezależny, na którego brak tak bardzo narzekaliście ostatnim razem. Oczywiście nie mam zamiaru wyczerpać tutaj całego tematu, choćby dla tego, że zawsze można wymyślić w nim coś nowego. Dlatego też jeśli w trakcie lektury wpadnie wam do głowy jakaś ciekawostka, którą Prowadzący mógłby się podzielić w trakci...

Deja vu

02-08-2012 12:11
9
Komentarze: 9
W działach: RPG, Almanach RPG, Księga Przygód, Przygody, Motywy, System - brak
Deja vu
Choć ludzkości zdaje się, że jest w stanie odkryć tajemnice sił rządzących światem, poza granicami nauki i wiary nadal istnieją rzeczy, których działanie pozostaje dla nas niepojęte. Czasem pewne wydarzenia sprawiają, że ogólny porządek panujący na świecie zostaje w niewyjaśniony sposób zachwiany. Czy będzie to coś tak nieznacznego jak upadająca kromka chleba, czy tragiczna katastrofa lotnicza zdarza się, że coś odciska w rzeczywistości swe piętno, które niczym blizna już na zawsze zniekształci to co kiedyś było gładkie i proste. Zaklinanie rzeczywistości Stare powiedzenie, że nie ma nic now...

Miłość aż po grób

14-06-2012 12:04
10
Komentarze: 13
W działach: RPG, Almanach RPG, Przygody, Motywy, System - brak
Miłość aż po grób
Miłość to taka śmieszna sprawa, cały czas możesz żyć bez niej co najwyżej o niej marząc, ale gdy w końcu się zjawia nieodwzajemniona, całkowicie odmienia twoją egzystencję. Zmienia wszystkie priorytety, podporządkowuje cię tylko jednemu, jedynemu pragnieniu – by obiekt twych uczuć przynajmniej zwrócił na ciebie uwagę, to na początek. Tak, właśnie się zakochałam. I zrobię wszystko by mój wybranek był ze mną na zawsze. Wszystko! - Kocham cię! - Błagam, powiedz, że żartujesz... Tak, kocham go, naprawdę go kocham. To zadziwiające, bo nigdy nie wierzyłam w miłość od pierwszego wejrzenia. To...

O tworzeniu kampanii

11-06-2012 12:01
18
Komentarze: 6
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
O tworzeniu kampanii
Już nie pierwszy raz myślałem by napisać coś o tym jak sam podchodzę do projektowania scenariuszy, czy kampanii. Do postawienia pierwszych literek zmotywowały mnie dopiero wpisy i komentarze graczy i Mistrzów Gry, które w znakomitej większości stawiały długie kampanie i samodzielne przygody w całkowitej do siebie opozycji, przepychając się jednocześnie w walce o to, który z tych stylów gry jest lepszy, fajniejszy i najbardziej true. I jakoś nikt ani razu nie napisał jak pojedyncze, jednostrzałowe i raczej krótkie scenariusze mogą stworzyć prawdziwą, epicką i długą kampanię. Postaram się napraw...

Arsenał Mistrza Gry

14-05-2012 12:04
24
Komentarze: 21
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Arsenał Mistrza Gry
Najnowsza edycja Karnawału Blogowego mówi o broni w RPG, broni pojmowanej całkiem dosłownie. Chciałbym jakoś podczepić się pod ten temat, ale ugryźć go od nieco innej strony, prezentując asy, które każdy prowadzący może wyciągnąć z rękawa, gdy starcie, które zaplanował nieoczekiwanie stało się zbyt proste. Gdy gracze nadepnęli komuś ważnemu na odcisk. Gdy po prostu chce rzucić im pod nogi jeszcze jedną kłodę, tak aby dodać zabawie jeszcze trochę dynamiki. I choć większość tych zagrań jest powszechnie znana i zawarta w podręcznikach, to jednak czasem warto o nich przypomnieć. Choćby po to by w...

Zeszyt improwizacyjny

07-05-2012 12:12
21
Komentarze: 29
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Zeszyt improwizacyjny
Improwizacja na sesji RPG to dla Mistrza Gry rzecz absolutnie normalna. Nie ważne czy chodzi o wymyślenie nazwy przydrożnej gospody, opisy rozmaitych lokacji, czy też stworzenie całego alternatywnego wątku fabularnego dla graczy, którzy akurat zrobili coś co wywróciło przygotowaną przygodę do góry nogami. W tym krótkim tekście chciałbym przybliżyć wam nieco narzędzie, które co prawda raczej nie pomoże zbudować nowej przygody, ale za to jest doskonałą pomocą przy tworzeniu w biegu barwnych opisów. Tym narzędziem jest właśnie zeszyt improwizacyjny. Na pomysł nie wpadłem oczywiście sam, przeczyt...

Tajemnica srebrnej spinki

12-03-2012 11:50
6
Komentarze: 4
W działach: RPG, Almanach RPG, Przygody, Motywy, System - brak
Tajemnica srebrnej spinki
BG to trójka 10 - 11 letnich dzieci - Francees, Dominic i Bjorn - z położonego w głębi gór sierocińca będącego jednocześnie rygorystyczną szkołą z internatem. Zimą można się doń dostać jedynie pociągiem. Jest niedziela, dzieci pojechały do miasta na wycieczkę, chłopcy musieli jednak zostać - to kara za ich lenistwo. Francees zaś zgubiła swoją srebrną spinkę od płaszcza. Ich opiekunka - Margaret zagroziła, że jeśli nie znajdzie jej nim wrócą z wycieczki, dziewczynka będzie miała duże kłopoty. Jej przyjaciele obiecali, że pomogą w poszukiwaniach zguby, skradzionej ponoć przez pająka.   Przygoda...

Czym są gry fabularne?

01-03-2012 12:16
9
Komentarze: 78
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Czym są gry fabularne?
Prowadzę ten blog już od jakiegoś czasu, a do tej pory nie napisałem jeszcze ani słowa o tym czym w zasadzie są gry fabularne. Dla większości moich czytelników ta wiedza to rzecz oczywista, ale sam staram się nieść kaganek oświaty także w miejsca i do ludzi, którzy do tej pory o tej formie rozrywki albo wcale nie słyszeli, albo znają ją co najwyżej z ekranów komputerów. RPG, po angielsku roleplaying games. Po polsku właśnie gry fabularne. Ich istotę w najprostszy i najczęściej stosowany sposób można określić prostym pytaniem: Czy nie byłoby fajnie stać się głównym bohaterem książki, bądź film...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.