Blog - Poradnik Mistrza Gry

Wyświetlono rezultaty 1-8 z 8.

W poszukiwaniu inspiracji, część 2

06-05-2013 11:33
7
Komentarze: 1
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry
W poszukiwaniu inspiracji, część 2
Ostatnio, aby pokazać gdzie łatwo i szybko można znaleźć rozmaite inspiracje do sesji RPG, zaprosiłem was na krótką wycieczkę po okolicy, w której mieszkam. Dziś raz jeszcze chciałbym was gdzieś zabrać. Nie, tym razem nie będziecie się musieli ruszać z domu, wystarczy, że staniecie przed lustrem. Zanurzymy się bowiem w świat własnego umysłu, starając się spojrzeć na siebie tak, jak mogą nas widzieć inni. Czy często zdarza wam się zwrócić uwagę na to, że ktoś mocno gestykuluje, ma specyficzny głos, utyka, albo wykręca sobie palce w czasie rozmowy? Z pewnością z miejsca zauważacie takie drobiaz...

W poszukiwaniu inspiracji

18-04-2013 11:03
25
Komentarze: 22
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry
W poszukiwaniu inspiracji
Każdy Mistrz Gry tworzący własne scenariusze staje, w którymś momencie w miejscu nie mogąc wymyślić nic nowego, ani zaskakującego, co mogłoby chwycić na sesji. Pomysły na bohaterów, zahaczki, miejsca i zdarzenia, które przychodzą do głowy zostały już albo wyeksploatowane, albo wydają się po prostu nieciekawe i niewarte wykorzystania. Rzeczą, której właśnie teraz potrzebuje taki MG jest odrobina inspiracji. Świeży bodziec, który pozwoli mu z kopyta ruszyć do przodu. W tym wpisie postaram się pokazać gdzie takiej inspiracji szukać. W dosyć nietypowy sposób – zabiorę was na wycieczkę. Podo...

Lekcja z zabijania

10-10-2012 12:20
15
Komentarze: 13
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Lekcja z zabijania
Tak się ostatnio złożyło, że wpadły mi w ręce almanachy Portalu z cyklu "Graj...". Wyczytałem w nich całą masę rzeczy. Jedne były genialne, inne po prostu ciekawe, a z niektórymi kompletnie się nie zgadzałem. Za to wszystkie bez wyjątku naładowały mnie po uszy przeróżnymi inspiracjami, oraz sprowokowały do tego, aby zacząć coś robić. Ba, przyswojone informacje zaległy mi w głowie tak mocno, że dosłownie nie mogłem przez nie usnąć przez kilka nocy z rzędu, bo co chwila pojawiał się jakiś ciekawy pomysł na wykorzystanie tych wszystkich trików i wskazówek. Dziś chciałbym dać, choć mały upust tym...

Arsenał Mistrza Gry, część 2

01-10-2012 12:11
13
Komentarze: 1
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Arsenał Mistrza Gry, część 2
Pierwsza część tego wpisu cieszyła się sporym zainteresowaniem, nawet mimo tego, że zwierała jedynie kilka typowych sztuczek, które Mistrz Gry może wykorzystać na sesji. Dziś chciałbym rozszerzyć tą listę o kilka kolejnych pozycji wśród, których znajdzie się między innymi uciążliwy Bohater Niezależny, na którego brak tak bardzo narzekaliście ostatnim razem. Oczywiście nie mam zamiaru wyczerpać tutaj całego tematu, choćby dla tego, że zawsze można wymyślić w nim coś nowego. Dlatego też jeśli w trakcie lektury wpadnie wam do głowy jakaś ciekawostka, którą Prowadzący mógłby się podzielić w trakci...

O tworzeniu kampanii

11-06-2012 12:01
18
Komentarze: 6
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
O tworzeniu kampanii
Już nie pierwszy raz myślałem by napisać coś o tym jak sam podchodzę do projektowania scenariuszy, czy kampanii. Do postawienia pierwszych literek zmotywowały mnie dopiero wpisy i komentarze graczy i Mistrzów Gry, które w znakomitej większości stawiały długie kampanie i samodzielne przygody w całkowitej do siebie opozycji, przepychając się jednocześnie w walce o to, który z tych stylów gry jest lepszy, fajniejszy i najbardziej true. I jakoś nikt ani razu nie napisał jak pojedyncze, jednostrzałowe i raczej krótkie scenariusze mogą stworzyć prawdziwą, epicką i długą kampanię. Postaram się napraw...

Arsenał Mistrza Gry

14-05-2012 12:04
24
Komentarze: 21
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Arsenał Mistrza Gry
Najnowsza edycja Karnawału Blogowego mówi o broni w RPG, broni pojmowanej całkiem dosłownie. Chciałbym jakoś podczepić się pod ten temat, ale ugryźć go od nieco innej strony, prezentując asy, które każdy prowadzący może wyciągnąć z rękawa, gdy starcie, które zaplanował nieoczekiwanie stało się zbyt proste. Gdy gracze nadepnęli komuś ważnemu na odcisk. Gdy po prostu chce rzucić im pod nogi jeszcze jedną kłodę, tak aby dodać zabawie jeszcze trochę dynamiki. I choć większość tych zagrań jest powszechnie znana i zawarta w podręcznikach, to jednak czasem warto o nich przypomnieć. Choćby po to by w...

Zeszyt improwizacyjny

07-05-2012 12:12
21
Komentarze: 29
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Zeszyt improwizacyjny
Improwizacja na sesji RPG to dla Mistrza Gry rzecz absolutnie normalna. Nie ważne czy chodzi o wymyślenie nazwy przydrożnej gospody, opisy rozmaitych lokacji, czy też stworzenie całego alternatywnego wątku fabularnego dla graczy, którzy akurat zrobili coś co wywróciło przygotowaną przygodę do góry nogami. W tym krótkim tekście chciałbym przybliżyć wam nieco narzędzie, które co prawda raczej nie pomoże zbudować nowej przygody, ale za to jest doskonałą pomocą przy tworzeniu w biegu barwnych opisów. Tym narzędziem jest właśnie zeszyt improwizacyjny. Na pomysł nie wpadłem oczywiście sam, przeczyt...

Czym są gry fabularne?

01-03-2012 12:16
9
Komentarze: 78
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Czym są gry fabularne?
Prowadzę ten blog już od jakiegoś czasu, a do tej pory nie napisałem jeszcze ani słowa o tym czym w zasadzie są gry fabularne. Dla większości moich czytelników ta wiedza to rzecz oczywista, ale sam staram się nieść kaganek oświaty także w miejsca i do ludzi, którzy do tej pory o tej formie rozrywki albo wcale nie słyszeli, albo znają ją co najwyżej z ekranów komputerów. RPG, po angielsku roleplaying games. Po polsku właśnie gry fabularne. Ich istotę w najprostszy i najczęściej stosowany sposób można określić prostym pytaniem: Czy nie byłoby fajnie stać się głównym bohaterem książki, bądź film...