Blog - Almanach RPG

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 42.

W poszukiwaniu inspiracji, część 2

06-05-2013 11:33
7
Komentarze: 1
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry
W poszukiwaniu inspiracji, część 2
Ostatnio, aby pokazać gdzie łatwo i szybko można znaleźć rozmaite inspiracje do sesji RPG, zaprosiłem was na krótką wycieczkę po okolicy, w której mieszkam. Dziś raz jeszcze chciałbym was gdzieś zabrać. Nie, tym razem nie będziecie się musieli ruszać z domu, wystarczy, że staniecie przed lustrem. Zanurzymy się bowiem w świat własnego umysłu, starając się spojrzeć na siebie tak, jak mogą nas widzieć inni. Czy często zdarza wam się zwrócić uwagę na to, że ktoś mocno gestykuluje, ma specyficzny głos, utyka, albo wykręca sobie palce w czasie rozmowy? Z pewnością z miejsca zauważacie takie drobiaz...

W poszukiwaniu inspiracji

18-04-2013 11:03
25
Komentarze: 22
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry
W poszukiwaniu inspiracji
Każdy Mistrz Gry tworzący własne scenariusze staje, w którymś momencie w miejscu nie mogąc wymyślić nic nowego, ani zaskakującego, co mogłoby chwycić na sesji. Pomysły na bohaterów, zahaczki, miejsca i zdarzenia, które przychodzą do głowy zostały już albo wyeksploatowane, albo wydają się po prostu nieciekawe i niewarte wykorzystania. Rzeczą, której właśnie teraz potrzebuje taki MG jest odrobina inspiracji. Świeży bodziec, który pozwoli mu z kopyta ruszyć do przodu. W tym wpisie postaram się pokazać gdzie takiej inspiracji szukać. W dosyć nietypowy sposób – zabiorę was na wycieczkę. Podo...

Opowieść o Pożeraczu Ciał

11-03-2013 11:34
9
Komentarze: 18
W działach: RPG, Almanach RPG, Przygody, Motywy, System - Warhammer FRP
Opowieść o Pożeraczu Ciał
W ruinach zniszczonego wojną Wolfenburga można się natknąć na najrozmaitsze niebezpieczeństwa. Starające się utrzymać ze zbieractwa bandy szabrowników bez przerwy muszą uważać na czające się wśród gruzów zwierzęta, dzikie bestie, pomniejsze grupy rabusiów, a nawet pomioty Chaosu – pozostałości armii, która przetoczyła się niedawno przez północne ziemie Imperium. I choć wydaje się to nieprawdopodobne zwiadowcy twierdzą, że ostatnio natknęli się na zupełnie nowe, bardzo niepokojące zagrożenie. Mówią, że widzieli umarłych, którzy powstali z grobów, szukając mięsa żywych. Tło przygody Znis...

Post mortem

04-03-2013 11:29
7
Komentarze: 8
W działach: RPG, Almanach RPG, Przygody, Motywy, System - Warhammer FRP
Post mortem
Mało kto interesuje się bezdomnymi i żebrakami gnieżdżącymi się w biednych dzielnicach miast i miasteczek. Większość ludzi stara się ich unikać i o nich nie myśleć udając, że nie istnieją. Z tego też powodu jeśli dzieje się im jakaś niesprawiedliwość nie mogą liczyć na to, że ktoś się za nimi wstawi, bądź pomoże w jakikolwiek skuteczny sposób. Gdy jednak coraz żywsze stają się plotki o ginących bez śladu dzieciach i tajemniczym widziadle błądzącym nocami po mrocznych zaułkach, nawet ci, którzy do tej pory starali się to ignorować nie mogą po prostu powiedzieć, że nic się nie dzieje. Tło przyg...

Mroki i Tajemnice Nuln

15-11-2012 12:02
10
Komentarze: 13
W działach: RPG, Almanach RPG, Ogłoszenia, Przygody, Scenariusze, Mity Nuln
Mroki i Tajemnice Nuln (czy też prościej Mity Nuln) to projekt kampanii opracowany z myślą o świecie Warhammera. Jak nazwa wskazuje jej akcja rozgrywać się będzie w Nuln i najbliższych okolicach. Gracze wcielą się w niej w role śledczych wyspecjalizowanych w sprawach, w których pod maską zbrodni skrywają się czarna magia, mroczne rytuały, nekromancja, demony i wszelkie inne potworności jakie tylko można sobie wyobrazić w Starym Świecie. Jak długo uda im się walczyć z siłami ciemności i jednocześnie bronić przed ludźmi, którym nadepnęli przy tym na odcisk? Czy będą na tyle zdyscyplinowani by s...

Przeprowadzka

14-11-2012 14:21
4
Komentarze: 14
W działach: RPG, Almanach RPG, Ogłoszenia
Ok, przenoszę się ze swoim starym Almanachem na silnik Bolggera. Początki nie są obiecujące, ale myślę, że większa elastyczność jest tego warta. Zpraszam do swojego nowego domu. Nie jest jeszcze umeblowany i trochę brakuje w nim życia, ale myślę, że wszystko przyjdzie z czasem. Enjoy!

Lekcja z zabijania

10-10-2012 12:20
15
Komentarze: 13
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Lekcja z zabijania
Tak się ostatnio złożyło, że wpadły mi w ręce almanachy Portalu z cyklu "Graj...". Wyczytałem w nich całą masę rzeczy. Jedne były genialne, inne po prostu ciekawe, a z niektórymi kompletnie się nie zgadzałem. Za to wszystkie bez wyjątku naładowały mnie po uszy przeróżnymi inspiracjami, oraz sprowokowały do tego, aby zacząć coś robić. Ba, przyswojone informacje zaległy mi w głowie tak mocno, że dosłownie nie mogłem przez nie usnąć przez kilka nocy z rzędu, bo co chwila pojawiał się jakiś ciekawy pomysł na wykorzystanie tych wszystkich trików i wskazówek. Dziś chciałbym dać, choć mały upust tym...

Księga Przygód, rozdział 5 - Halloween

03-10-2012 12:29
4
Komentarze: 3
W działach: RPG, Almanach RPG, Ogłoszenia, Księga Przygód
Księga Przygód, rozdział 5 - Halloween
Jak wspomniałem ostatnio w związku z malejącą frekwencją postanowiłem Księgę Przygód nieco wyhamować i jej kolejne edycje otwierać przy jakichś szczególnych okazjach. Halloween jest dla mnie właśnie jedną z takich okazji, bo mimo, iż nie jest ono świętem europejskim to bardzo je sobie cenię za absolutnie unikalny klimat jaki wokół siebie roztacza. Mam nadzieję, że i wy macie podobne podejście bo ten rozdział Księgi chciałbym poświęcić właśnie tej magicznej atmosferze. Właśnie, nie tyle samemu świętu co właśnie jego atmosferze. No bo w takim Warhammerze Halloween przecież nie występuje, ale mam...

Arsenał Mistrza Gry, część 2

01-10-2012 12:11
13
Komentarze: 1
W działach: RPG, Almanach RPG, Poradnik Mistrza Gry, System - brak
Arsenał Mistrza Gry, część 2
Pierwsza część tego wpisu cieszyła się sporym zainteresowaniem, nawet mimo tego, że zwierała jedynie kilka typowych sztuczek, które Mistrz Gry może wykorzystać na sesji. Dziś chciałbym rozszerzyć tą listę o kilka kolejnych pozycji wśród, których znajdzie się między innymi uciążliwy Bohater Niezależny, na którego brak tak bardzo narzekaliście ostatnim razem. Oczywiście nie mam zamiaru wyczerpać tutaj całego tematu, choćby dla tego, że zawsze można wymyślić w nim coś nowego. Dlatego też jeśli w trakcie lektury wpadnie wam do głowy jakaś ciekawostka, którą Prowadzący mógłby się podzielić w trakci...

Slender

06-09-2012 11:37
13
Komentarze: 28
W działach: RPG, Almanach RPG, Przygody, Motywy, System - Zew Cthulhu
Slender
Położone w oddaleniu od miast i miasteczek, okolone wyszczerbionymi murami. Patrzące w mrok przez zakratowane okna. Szpitale psychiatryczne, wiecznie ponure miejsca izolacji dla chorych na umyśle szaleńców, w których nie będą oni w stanie zrobić krzywdy sobie i innym. Czasem jednak, zamknięte w ludzkich umysłach wariactwo zdaje się materializować w rzeczywistości i rzeczy, które zdawały się być jedynie domeną nocnych koszmarów, przyjmują namacalny kształt i postać. Zdolne zabijać i siać najprawdziwszą grozę, także wśród całkowicie zdrowego na umyśle personelu. Ale czy rzeczywiście zdrowego? Cz...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.